puisi

To sebuah nama marsawa in memorian

Aku masih ingin mengenang mu
Menyelipkan nama mu di tinta biru
Menggoreskan di deary merah jambu
Bagaimanapun kau pernah menjadi raja di hatiku
Yang bertahta dan aku tunduk padamu
Pandangan matamu yang syahdu
Senyumanmu yang merayu
Dan kecupanmu penuh cumbu
Pernah hadirkan matahari di benakku
walau aku telah memilih yang lain
separuh hatiku masih kau bawa serta
ku tak ingin memanja rasa ini
ku tak ingin semua bersemi
apa lagi tumbuh subur
tapi..........
aku masih ingin mengenang mu
walau penggalan kisah semu
angin...............
kepadamu aku mengadu
dengan tinta ku curah semua
tak ada yang sempurna dalam hidup ini
demikian juga kisah ini




karya : atin rohmatin
0 Responses

    jadwal sholat

    Prayer Times For 6 Million Cities Worldwide
    Country:

    Labels

    jam

    jumlah pengunjung

    buku tamu


    ShoutMix chat widget

    smkn2

    kamus

    Followers